AD-28 TATRA 815

Volně šiřitelné a komerční modely (nejen) hasící techniky. Možnost zakoupení tištěných i elektronických modelů.

Jaké preferujete měřítko?

1:100
17
77%
1:53
4
18%
1:50
1
5%
 
Celkem hlasů: 22

sochor frantisek
Příspěvky: 137
Registrován: 31.10.2007 15:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

AD-28 TATRA 815

Příspěvek od sochor frantisek »

Po zhodnocení anket na mých stránkách a také hlavně když jsem viděl, co všechno provádíte s modelem plošiny jsem se pustil do dalšího modelu. Zatím mám skoro hotové všechny pohledové výkresy.

Obrázek
Naposledy upravil(a) sochor frantisek dne 18.11.2010 22:39, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
František
Příspěvky: 1103
Registrován: 10.04.2006 18:54
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od František »

nádhera, už se moc těším :wink:
Obrázek
D_C
Příspěvky: 391
Registrován: 13.08.2007 17:02
Bydliště: Choťánky

Příspěvek od D_C »

paráda. :) koukám, že tam máš i naznačený motor. to budeš dělat i s motorem? jinak chystá se i osmikolová verze této tatry? :)
Uživatelský avatar
Automaticke_pero
Příspěvky: 490
Registrován: 10.04.2007 21:55
Bydliště: Marienbad
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Automaticke_pero »

pěkně se to rozjíždí... bude civilní, nebo od hasičů?
DIE VERGELTUNGSAFFE!
Nur selten kommt was besseres nach. (Franz Josef Karl von Österreich)
sochor frantisek
Příspěvky: 137
Registrován: 31.10.2007 15:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sochor frantisek »

To D_C: Na výkresu je znázorněn pouze kryt motoru. Dodělání motoru záleží na modeláři. Plánuji ovšem vytvoření interiéru. Asi zase jako setu ke stažení, protože do klasické vystřihovánky se to asi nepodaří, s ohledem na místo, narvat.

To Automaticke_pero: V plánu ji mám udělat civilní v klasickém světleoranžovém nátěru. Něco jako níže.

Foto použito ze stránek http://www.ckd-jeraby.cz

Obrázek

Na osmikolový podvozek bych umístil AV-30 z Prahy nebo Plzně.
I když civilním jeřábu na 8-kolovým podvozku taky něco je...
Uživatelský avatar
František
Příspěvky: 1103
Registrován: 10.04.2006 18:54
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od František »

Ono by nebylo špatné i armadní barvy
Obrázek
civilní
odpadá práce s retuš
Obrázek
Obrázek
a samozřejmě Hasičská
Obrázek
Obrázek
Cas 32 Tatra 815
Příspěvky: 57
Registrován: 05.03.2010 08:26

Příspěvek od Cas 32 Tatra 815 »

Mohu se zeptat jak to jde s modelem???
Jinak pár foto interiétu atd:::
http://www.pozary.cz/clanek/18305-repas ... y-danfoss/
sochor frantisek
Příspěvky: 137
Registrován: 31.10.2007 15:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sochor frantisek »

První fotky z betastavby. Zatím jen krabičkový podvozek.
Obrázek
Obrázek
Cas 32 Tatra 815
Příspěvky: 57
Registrován: 05.03.2010 08:26

Příspěvek od Cas 32 Tatra 815 »

Vypadá fakt moc dobře.Už se těším až bude hotov. :!:
Uživatelský avatar
František
Příspěvky: 1103
Registrován: 10.04.2006 18:54
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od František »

Nádherný kus :wink:
Obrázek
sochor frantisek
Příspěvky: 137
Registrován: 31.10.2007 15:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sochor frantisek »

Další pokrok...
Jediná velká nepřesnost je nedostatečná délka pístů ramene - proto to podložení párátkem.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Více fotek http://firebox.wz.cz/projekt.html
Uživatelský avatar
František
Příspěvky: 1103
Registrován: 10.04.2006 18:54
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od František »

Ad vypadá fantasticky :wink:
Obrázek
sochor frantisek
Příspěvky: 137
Registrován: 31.10.2007 15:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sochor frantisek »

Po delší době se opět hlásím s pokrokem. Model je téměř dokončen. Na pracovním modelu jsou všechny mechanismy funkční - zvedá se a sklápí výložník, zasouvají se jednotlivé díly výložníku, celá nástavba se otáčí kolem své osy, vysouvají se podpěry.

Až osadím buben s lanem (poslední práce), pak již patrně nebude možné zasunovat díly ramene - budu muset vyřešit napnutí lan mezi kladkami a kladnicí s hákem.

Model plánuji vydat ofsetem, jako další sešit v klasickém měřítku 1:100. Bude se dát sestavit jednoduchá verze (cca 12 dílů) a složitá. Zde bude na výběr mezi přepravní polohou doplňkového dílce výložníku a pracovní polohou.

Po slepení pracovního modelu mohu říci, že složitější varianta modelu, zvláště pokud se dělají pohyblivé mechanismy, dá hodně zabrat. Model není určen jen "miniboxovým" modelářům, ale i těm, kteří si chtějí hrát se spoustou drobných dílků.


Závěrem bych doplnil pár info o předloze:

AD 28 je jeřáb se čtyřdílným teleskopickým výložníkem délky 26m s možností montáže stavebního nástavce, postavený na upraveném automobilovém podvozku TATRA 815 PJ 28 170 6x6.1.

Plně otočný vršek (v rozsahu celých 360 stupňů) se sklopným výložníkem umožňuje přemisťování břemen až o hmotnosti 28 tun.

Automobil je vybaven naftovým, vznětovým, čtyřdobým vzduchem chlazeným motorem o výkonu 170 kW při 2200 ot./min. Motor pohání nejen vozidlo, ale přes kardanový hřídel, i dva dvojité hydrogenerátory napojené na hydraulické obvody otočné části.

Jeřábový rám je vybaven čtyřmi hydraulickými podpěrami zabezpečující stabilitu při práci.

Z provozního hlediska je jeřáb určen jako universální prostředek určený k provádění manipulace s břemeny – zejména při skládacích, stavebních, opravárenských pracích.


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Misiken
Příspěvky: 37
Registrován: 03.01.2010 20:10

Příspěvek od Misiken »

Tak o je veľmi krásny model :)
Určite by som si ho rád postavil
Uživatelský avatar
František
Příspěvky: 1103
Registrován: 10.04.2006 18:54
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od František »

zas pěkný kousek :wink:
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Firebox“