Erunámo a pidimodely
Napsal: 09.03.2013 14:38
Zdravím,
mé jméno je Daniel. Papírové modely beru jako oddechovou záležitost od ostatních projektů a různých útrap života. Asi jako většině lidí tady mi po tom co jsem si koupil svoje první Ábíčko, učarovaly ty malinkaté krabičky ve tvaru různých aut a domů atd. Vzpomínám si jak jsem v devíti letech loudil na kamarádovi popelářský vůz. Bohužel bezvýsledně. No a teď mi je jednadvacet a pořád mě to drží. Do tohohle vlákna budu postupně vkládat svoje sestavené pidimodely od všech možných autorů. Jak jsem psal stavím je jako oddechovky, když čekám až mi zaschne barva na plasovém modelu nebo když je nálada.
Jako první bych Vám chtěl představit model fiktivního pancéřového křižníku Olybitznoszck od autora jménem Olli. Model je volně stažitelný na jeho stránkách. Lodička nemá určené měřítko, ale stylem odpovídá krabičkovým modelům. K modelu bohužel není návod a tak jsem si musel na interneru poshánět fotky již hotových modelů a stavět podle nich. Ne, že bych si nedokázal domyslet kam co patří, ale chtěl jsem mít jistotu. Celá loď, kromě detailů, je stavěna metodou vrsvení papíru pro dosažení potřebné tloušťky a následným oblepením stěnami. Stavbou jsem ztrávil příjemný týden.
Několik postřehů ze stavby
: Na modelu jsem nenašel nějaké chyby nebo nepřesnosti.
: Model je lepší tisknout na tenčí papír, protože obsahuje hodně dílů, které se stáčejí do trubiček.
: Protože je loď v provedení waterline je určitě hezčí umístit jí na podstavec. Já ho vyrobil z papíru, alobalu od čokolády, temper, Herkulesu a vaty.
V průběhu stavby v loděnicích byla loď několikrát napadena a poškozena nepřátelským bombardováním. Škody utrpěly zejména stěžně, komíny a jeřáby (ty moje nemotorný ruce). Majitel loděnic byl těmito neustálými opravami tak zdeptán, že se několikrát rozhodoval zda loď nesešrotovat, ale naštěstí ho jeho drahá polovička vždy přesvědčila, aby pokračoval (tímto děkuji mojí milé za neustálou podporu). Nakone byla loď dne 5.3.2013 slavnostně spuštěna na vodu a z jejich komínů se poprvé začal valit kouř. Tento historický okamžik samozřejmě chtěli zdokumntovat davy nenechavých fotografů, kteří se nahrnuly na palubu. Nikdo si nevšiml, že je mezi nimi nepřátelský sabotér, který měl s lodí zcela jiné plány. Zhruba po hodině klidné plavby ohlásil kapitán první zkušební výstřel a pozval zástupce veřejnosti a tisku na můstek, odkud měli nejlepší výhled na přední dělovou věž. V 11:30 došlo ke katastrofě. Sabotér poškodil závěry a vnitřek obou hlavní a to způsobilo mohutnou explozi munice. O život přišlo 40 členů posádky a několik přihlížejích. Výbuch způsobil na lodi vážné škody. Zcela zničena byla přední dělová věž, Těžce poškozena byla také paluba kolem věže, stejně tak nástavby v okolí. Přední stožár se zkácel na palubu (už nikdy neponesu v jedné ruce jak foťák tak model). I přes silné poškození se podařilo kapitánovi doplout zpět do loděnic, kde byla loď opravena a doplnila posádku. Nyní už bez nehod brázdí širé oceány a drtí všechny svoje nepřátele.
Po tolika nehodách jsem opravdu rád, že se mi podařilo model dokončit a nenechat toho.
Jako další model zatím nevím co si vyberu, ale pomalu se chystám a sháním podklady na svůj první model, který budu navrhovat sám. No nechte se překvapit. Bude to ještě chvíli trvat než se do něj pustím, ale vzhledem k tomu, že je to moje srdcová záležitost ze středoškolských let, tak se nebojím, že to nedokončím. Malá nápověda: Česká loď postavená v celkem hojném počtu, ale dnes už jen jedna slouží svému účelu a podle mě patří k nejhezčím lodím, které jsem měl možnost vidět v akci (ten bublavý zvuk motoru je nezapomenutelný).
Eru
mé jméno je Daniel. Papírové modely beru jako oddechovou záležitost od ostatních projektů a různých útrap života. Asi jako většině lidí tady mi po tom co jsem si koupil svoje první Ábíčko, učarovaly ty malinkaté krabičky ve tvaru různých aut a domů atd. Vzpomínám si jak jsem v devíti letech loudil na kamarádovi popelářský vůz. Bohužel bezvýsledně. No a teď mi je jednadvacet a pořád mě to drží. Do tohohle vlákna budu postupně vkládat svoje sestavené pidimodely od všech možných autorů. Jak jsem psal stavím je jako oddechovky, když čekám až mi zaschne barva na plasovém modelu nebo když je nálada.
Jako první bych Vám chtěl představit model fiktivního pancéřového křižníku Olybitznoszck od autora jménem Olli. Model je volně stažitelný na jeho stránkách. Lodička nemá určené měřítko, ale stylem odpovídá krabičkovým modelům. K modelu bohužel není návod a tak jsem si musel na interneru poshánět fotky již hotových modelů a stavět podle nich. Ne, že bych si nedokázal domyslet kam co patří, ale chtěl jsem mít jistotu. Celá loď, kromě detailů, je stavěna metodou vrsvení papíru pro dosažení potřebné tloušťky a následným oblepením stěnami. Stavbou jsem ztrávil příjemný týden.
Několik postřehů ze stavby
: Na modelu jsem nenašel nějaké chyby nebo nepřesnosti.
: Model je lepší tisknout na tenčí papír, protože obsahuje hodně dílů, které se stáčejí do trubiček.
: Protože je loď v provedení waterline je určitě hezčí umístit jí na podstavec. Já ho vyrobil z papíru, alobalu od čokolády, temper, Herkulesu a vaty.
V průběhu stavby v loděnicích byla loď několikrát napadena a poškozena nepřátelským bombardováním. Škody utrpěly zejména stěžně, komíny a jeřáby (ty moje nemotorný ruce). Majitel loděnic byl těmito neustálými opravami tak zdeptán, že se několikrát rozhodoval zda loď nesešrotovat, ale naštěstí ho jeho drahá polovička vždy přesvědčila, aby pokračoval (tímto děkuji mojí milé za neustálou podporu). Nakone byla loď dne 5.3.2013 slavnostně spuštěna na vodu a z jejich komínů se poprvé začal valit kouř. Tento historický okamžik samozřejmě chtěli zdokumntovat davy nenechavých fotografů, kteří se nahrnuly na palubu. Nikdo si nevšiml, že je mezi nimi nepřátelský sabotér, který měl s lodí zcela jiné plány. Zhruba po hodině klidné plavby ohlásil kapitán první zkušební výstřel a pozval zástupce veřejnosti a tisku na můstek, odkud měli nejlepší výhled na přední dělovou věž. V 11:30 došlo ke katastrofě. Sabotér poškodil závěry a vnitřek obou hlavní a to způsobilo mohutnou explozi munice. O život přišlo 40 členů posádky a několik přihlížejích. Výbuch způsobil na lodi vážné škody. Zcela zničena byla přední dělová věž, Těžce poškozena byla také paluba kolem věže, stejně tak nástavby v okolí. Přední stožár se zkácel na palubu (už nikdy neponesu v jedné ruce jak foťák tak model). I přes silné poškození se podařilo kapitánovi doplout zpět do loděnic, kde byla loď opravena a doplnila posádku. Nyní už bez nehod brázdí širé oceány a drtí všechny svoje nepřátele.
Po tolika nehodách jsem opravdu rád, že se mi podařilo model dokončit a nenechat toho.
Jako další model zatím nevím co si vyberu, ale pomalu se chystám a sháním podklady na svůj první model, který budu navrhovat sám. No nechte se překvapit. Bude to ještě chvíli trvat než se do něj pustím, ale vzhledem k tomu, že je to moje srdcová záležitost ze středoškolských let, tak se nebojím, že to nedokončím. Malá nápověda: Česká loď postavená v celkem hojném počtu, ale dnes už jen jedna slouží svému účelu a podle mě patří k nejhezčím lodím, které jsem měl možnost vidět v akci (ten bublavý zvuk motoru je nezapomenutelný).
Eru