Oprav si na tý stránce cesty k souborům fotek... máš tam zpětný lomítka což je nesmysl a odporuje to normě. Pak se není co divit, že se to lidem nenačítá...schroub píše:http://sweb.cz/Schroub/RTTNNO80.htm
Schroubovy modely
Re: beta hotovo
Re: beta hotovo
A jak by ten odkaz teda mel byt?Woodstock píše:Oprav si na tý stránce cesty k souborům fotek... máš tam zpětný lomítka což je nesmysl a odporuje to normě. Pak se není co divit, že se to lidem nenačítá...schroub píše:http://sweb.cz/Schroub/RTTNNO80.htm
Pár mnou navržených a zpracovaných modelů na
http://schroub.sweb.cz NEW
http://schroub.rajce.idnes.cz
http://schroub.sweb.cz NEW
http://schroub.rajce.idnes.cz
Už jsem to psal na první stránce, ve Firefoxu to dělá následující:
u náhledů v adrese odkazu na velký obrázek jsou vždy obráceně lomítka - místo / tam máš - viz
ht*p://sweb.cz/Schroub/foto5CRTTNNO805CRTTNNO80_01.jpg
Správně to má být tak jak uvádí Woodstock, tedy
ht*p://sweb.cz/Schroub/foto/5CRTTNNO80/5CRTTNNO80_01.jpg
Dle mého názoru to dělá to, co ti generuje ty náhledy, protože v IE je to správně (z toho vyvozuju, že ti to něco generuje automaticky).
u náhledů v adrese odkazu na velký obrázek jsou vždy obráceně lomítka - místo / tam máš - viz
ht*p://sweb.cz/Schroub/foto5CRTTNNO805CRTTNNO80_01.jpg
Správně to má být tak jak uvádí Woodstock, tedy
ht*p://sweb.cz/Schroub/foto/5CRTTNNO80/5CRTTNNO80_01.jpg
Dle mého názoru to dělá to, co ti generuje ty náhledy, protože v IE je to správně (z toho vyvozuju, že ti to něco generuje automaticky).
uz jsem to prepsal, nevim proc mi to nedoslo ze to pisu obracene.
Pár mnou navržených a zpracovaných modelů na
http://schroub.sweb.cz NEW
http://schroub.rajce.idnes.cz
http://schroub.sweb.cz NEW
http://schroub.rajce.idnes.cz
Díky, už je to skutečně opravený.
To že to IE zobrazí je faktická chyba IE, která se táhne už od nepaměti. A vznikla z toho, že IE je defacto použitý ve Windows (nebo kdysi byl) i jako správce souborů. A jak všichni víme, systémy od MS mají odnepaměti (už z dob DOSu) v cestách zpětná lomítka (jiné systémy unixového typu a všechny ostatní) se drží lomítek notmálních. A co se týká webu, jediný přípustný je normální lomítko. Tož tak na vysvětlenou.
To že to IE zobrazí je faktická chyba IE, která se táhne už od nepaměti. A vznikla z toho, že IE je defacto použitý ve Windows (nebo kdysi byl) i jako správce souborů. A jak všichni víme, systémy od MS mají odnepaměti (už z dob DOSu) v cestách zpětná lomítka (jiné systémy unixového typu a všechny ostatní) se drží lomítek notmálních. A co se týká webu, jediný přípustný je normální lomítko. Tož tak na vysvětlenou.
Ahoj!
To RTO jsem si zkusil postavit. Uznávám, že to byla "rychlostavba" za jeden večer, ale nějaké fotky a hlavně postřehy ze stavby + upozornění na chyby jsou tady: http://www.papirovemodelarstvi.cz/forum ... php?t=4926 případné reakce prosím tam, ale pokusím se sledovat i toto vlákno.
Šandík
To RTO jsem si zkusil postavit. Uznávám, že to byla "rychlostavba" za jeden večer, ale nějaké fotky a hlavně postřehy ze stavby + upozornění na chyby jsou tady: http://www.papirovemodelarstvi.cz/forum ... php?t=4926 případné reakce prosím tam, ale pokusím se sledovat i toto vlákno.
Šandík
- Tomas
- Site Admin
- Příspěvky: 1311
- Registrován: 08.04.2006 23:09
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Sandik: Děkuji za tento obsáhlý příspěvek. Dovolil jsem si ho překopírovat i sem na forum, zejména z důvodu, že ne všichni mají registraci na papirovemmodelarstvi, tak aby mohli reagovat i zde.
Jako dárek do zítřejšího (mno, vlastně už spíš dnešního) Bílého slona u nás na koleji (zájemcům rád vysvětlím ;o) jsem se rozhodl postavit model autobusu Škoda 706 RTO, který je ke stažení na této stránce: http://soutez.minimodel.cz/kolo5.html#modely a který byl s ostatními modely už avizován zde: http://www.papirovemodelarstvi.cz/forum ... php?t=4883
O konkrétní předloze tohoto modelu se můžete dočíst zde http://www.csadplzen.cz/?ob=rto&ls1=menu_zajimavosti Web obsahuje i několik velikých fotek tohoto konkrétního busu.
Model jsem nechal vytisknout v jednom nejmenovaném grafickém studiu na papír o gramáži 120 g (tato gramáž je uvedena v návodu). Při tisku, žel došlo k oblíbené chybě, neboť volba "page scalling" nebyla nastavena na "none", nýbrž na "fit printable area", ale nechť... To, že model je tutíž o malinko menší zase není takový problém.
Protože jsem chtěl mít model hotový za jeden večer, upustil jsem od jakéhokoli vylepšování a stavěl podle návodu. K tomu se sluší poznamenat, že návod je žel velmi stručný a zdaleka neobsahuje vše, co by obsahovat měl.
První zrada se objevila velmi brzy. Přestože v návodu je uvedena gramáž 120, bylo by asi vhodnější tisknout na výrazně slabší papír. Odpadly by problémy s přílišnou tuhostí v ohybech. Především tvarování a vlepování střechy byl s danou gramáží docela velký problém.
Drobnou chybkou je také to, že k dílu 1 chybí spojovací dílek, který si však může každý promptně vyrobit z nějakého odstřižku, takže to vlastně problém není. Větší chybou, na niž je při lepení skutečně třeba dát pozor, protože její neohlídání celý model zkazí, jsou nepřesně navazující dveře. Protože v místě těchto dveří je také spoj dílu 1 a dílu 2, je dost pravděpodobné, že člověk začne slepovat díly 1 a 2 dohromady právě odsud a tudíž dojde k nežádoucímu posunu obou dílů, což je pak zvláště v přední části modelu opravdu hodně vidět. Já jsem tuto chybu bohužel zjistil až po slepení. U lepení střechy je třeba dát pozor na směr. Velmi snadno by se mohlo stát, že člověk střechu vlepí obráceně.
Jen drobnou chybou je to, že spojovací díl spojující díly 1 a 2 nepočítá s tloušťkou papíru a je ho třeba adekvátně zkrátit.
Také u lepení kol nastává zrada. Při gramáži 120 g. jsou totiž proužky pro stáčení kol příliš dlouhé a kola nepůjdou slepit. Opět další důvod proč tisknout na slabší papír, případně proužky zkrátit. Naopak přesně jsou vyřešeny obarvené části proužků. Pokud se jich člověk při stáčení drží, dostane skutečně správný průměr.
Jak je vidět na fotce zvolil jsem jiný postup než je v návodu pro vlepování zpevňujících "příček". Nejprve jsem kompletně slepil díly 5 - 9, pak na přílušná místa vlepil hotová kola a až pak je vlepoval dovnitř. Postup uvedený v návodu by zřejmě vel ke komplikacím při osazování hotových kol.
K tomu se sluší dodat, že kola by možná bylo lepší vlepovat napevno bez osiček. Velice snadno se totiž může stát, že dírky pro osičky či vlepení kola na osičku nebude všude úplně přesné a autobus nebude stát na "všech čtyřech".
Jak je vidět na fotce, zachycující model v "minimální" podobě bez "zplastičťujících" dílů, levá bočnice se poněkud zkroutila. Samozřejmě je to dáno rukama, ale zároveň je to dáno asi i zmíněnou chybou v navázání dveří. (Mimochodem, autorovi modelu se to kroutí na fotkách taky) Osobně bych proto příště postupoval tak, že bych nejprve slepil díly 4 - 9, nasadil nebo vlepil hotová kola, a pak teprve lepil díl 1, který bych v rovných částech podlepil kouskem kartonu a tím zabránil možnému kroucení (bylo by ovšem třeba adekvátně upravit zpevňující "příčky").
K rozšiřujícím dílům není (s jedinou výjimkou) v návodu nic napsáno a nejsou ani číslovány. Proto musí člověk spíš jenom odhadovat co a kam patří. Podotýkám, že většinu dílů by bylo dobré kvůli plasticitě ještě podlepit.
Přední nárazník je poněkud nelogicky nakreslen třikrát a to v mírně odlišných podobách. Jenom jedna z nich ovšem obsahuje spz, která mimochodem asi omylem na dílu 1 není nakreslena vůbec, takže by bez nalepení rozšiřujícího dílu chyběla.
Zrcátka jsou obsažena třikrát. Přitom chybí jak šablona k naohýbání drátků tak i značka k přilepení. Danou věc proto musí člověk vykoukat z fotografií předlohy.
Bohužel nejsou formou rozšiřujících dílů řešena světla, i když si o tuto možnost doslova říkají. Není ovšem velký problém je dodělat.
Také není úplně jasné, kam patří žebřík. Podle typového výkresu má být na levém boku tak, že jeho levá hrana lícuje se sloupkem mezi druhým a třetím oknem (počítáno od dveří), ale lepší je ho na model vůbec nelepit. Na předloze není a pokud vím, nemá ho ani žádný jiný dochovaný exemlář. (Nejsem si ovšem úpně jist, jestli nebyl odendavací)
K následujícím fotkám už toho moc nenapíšu. Opět jen to, že je na nich vidět nepřesnost mého lepení a retuše, která ostatně ani nebyla moc intenzivní. Příště to ale bude určitě lepší...
Jako dárek do zítřejšího (mno, vlastně už spíš dnešního) Bílého slona u nás na koleji (zájemcům rád vysvětlím ;o) jsem se rozhodl postavit model autobusu Škoda 706 RTO, který je ke stažení na této stránce: http://soutez.minimodel.cz/kolo5.html#modely a který byl s ostatními modely už avizován zde: http://www.papirovemodelarstvi.cz/forum ... php?t=4883
O konkrétní předloze tohoto modelu se můžete dočíst zde http://www.csadplzen.cz/?ob=rto&ls1=menu_zajimavosti Web obsahuje i několik velikých fotek tohoto konkrétního busu.
Model jsem nechal vytisknout v jednom nejmenovaném grafickém studiu na papír o gramáži 120 g (tato gramáž je uvedena v návodu). Při tisku, žel došlo k oblíbené chybě, neboť volba "page scalling" nebyla nastavena na "none", nýbrž na "fit printable area", ale nechť... To, že model je tutíž o malinko menší zase není takový problém.
Protože jsem chtěl mít model hotový za jeden večer, upustil jsem od jakéhokoli vylepšování a stavěl podle návodu. K tomu se sluší poznamenat, že návod je žel velmi stručný a zdaleka neobsahuje vše, co by obsahovat měl.
První zrada se objevila velmi brzy. Přestože v návodu je uvedena gramáž 120, bylo by asi vhodnější tisknout na výrazně slabší papír. Odpadly by problémy s přílišnou tuhostí v ohybech. Především tvarování a vlepování střechy byl s danou gramáží docela velký problém.
Drobnou chybkou je také to, že k dílu 1 chybí spojovací dílek, který si však může každý promptně vyrobit z nějakého odstřižku, takže to vlastně problém není. Větší chybou, na niž je při lepení skutečně třeba dát pozor, protože její neohlídání celý model zkazí, jsou nepřesně navazující dveře. Protože v místě těchto dveří je také spoj dílu 1 a dílu 2, je dost pravděpodobné, že člověk začne slepovat díly 1 a 2 dohromady právě odsud a tudíž dojde k nežádoucímu posunu obou dílů, což je pak zvláště v přední části modelu opravdu hodně vidět. Já jsem tuto chybu bohužel zjistil až po slepení. U lepení střechy je třeba dát pozor na směr. Velmi snadno by se mohlo stát, že člověk střechu vlepí obráceně.
Jen drobnou chybou je to, že spojovací díl spojující díly 1 a 2 nepočítá s tloušťkou papíru a je ho třeba adekvátně zkrátit.
Také u lepení kol nastává zrada. Při gramáži 120 g. jsou totiž proužky pro stáčení kol příliš dlouhé a kola nepůjdou slepit. Opět další důvod proč tisknout na slabší papír, případně proužky zkrátit. Naopak přesně jsou vyřešeny obarvené části proužků. Pokud se jich člověk při stáčení drží, dostane skutečně správný průměr.
Jak je vidět na fotce zvolil jsem jiný postup než je v návodu pro vlepování zpevňujících "příček". Nejprve jsem kompletně slepil díly 5 - 9, pak na přílušná místa vlepil hotová kola a až pak je vlepoval dovnitř. Postup uvedený v návodu by zřejmě vel ke komplikacím při osazování hotových kol.
K tomu se sluší dodat, že kola by možná bylo lepší vlepovat napevno bez osiček. Velice snadno se totiž může stát, že dírky pro osičky či vlepení kola na osičku nebude všude úplně přesné a autobus nebude stát na "všech čtyřech".
Jak je vidět na fotce, zachycující model v "minimální" podobě bez "zplastičťujících" dílů, levá bočnice se poněkud zkroutila. Samozřejmě je to dáno rukama, ale zároveň je to dáno asi i zmíněnou chybou v navázání dveří. (Mimochodem, autorovi modelu se to kroutí na fotkách taky) Osobně bych proto příště postupoval tak, že bych nejprve slepil díly 4 - 9, nasadil nebo vlepil hotová kola, a pak teprve lepil díl 1, který bych v rovných částech podlepil kouskem kartonu a tím zabránil možnému kroucení (bylo by ovšem třeba adekvátně upravit zpevňující "příčky").
K rozšiřujícím dílům není (s jedinou výjimkou) v návodu nic napsáno a nejsou ani číslovány. Proto musí člověk spíš jenom odhadovat co a kam patří. Podotýkám, že většinu dílů by bylo dobré kvůli plasticitě ještě podlepit.
Přední nárazník je poněkud nelogicky nakreslen třikrát a to v mírně odlišných podobách. Jenom jedna z nich ovšem obsahuje spz, která mimochodem asi omylem na dílu 1 není nakreslena vůbec, takže by bez nalepení rozšiřujícího dílu chyběla.
Zrcátka jsou obsažena třikrát. Přitom chybí jak šablona k naohýbání drátků tak i značka k přilepení. Danou věc proto musí člověk vykoukat z fotografií předlohy.
Bohužel nejsou formou rozšiřujících dílů řešena světla, i když si o tuto možnost doslova říkají. Není ovšem velký problém je dodělat.
Také není úplně jasné, kam patří žebřík. Podle typového výkresu má být na levém boku tak, že jeho levá hrana lícuje se sloupkem mezi druhým a třetím oknem (počítáno od dveří), ale lepší je ho na model vůbec nelepit. Na předloze není a pokud vím, nemá ho ani žádný jiný dochovaný exemlář. (Nejsem si ovšem úpně jist, jestli nebyl odendavací)
K následujícím fotkám už toho moc nenapíšu. Opět jen to, že je na nich vidět nepřesnost mého lepení a retuše, která ostatně ani nebyla moc intenzivní. Příště to ale bude určitě lepší...
Dík za recenzi.
"Návod" je moje posloupnost lepení. Třeba zrdcátka většinou nelepim, jelikož je zase rychle urazim a ztratim.
Ke gramáži -> ja to tisknul doma na zakoupený 120g papír u nás v papírnictví a spojovací pásek jsem zkracovat nemuselm. Jestli někdy budu řešit jiný podobný autobus budu na to myslet. Jediné co mě štvalo bylo zvlnění blatníků s tim jsem si tak nějak nevěděl rady.
Pokud vim tak žebřík je sundavací.
Něco víc se můžete dočíst na http://www.rto-bus.cz technická data
"Návod" je moje posloupnost lepení. Třeba zrdcátka většinou nelepim, jelikož je zase rychle urazim a ztratim.
Ke gramáži -> ja to tisknul doma na zakoupený 120g papír u nás v papírnictví a spojovací pásek jsem zkracovat nemuselm. Jestli někdy budu řešit jiný podobný autobus budu na to myslet. Jediné co mě štvalo bylo zvlnění blatníků s tim jsem si tak nějak nevěděl rady.
Pokud vim tak žebřík je sundavací.
Něco víc se můžete dočíst na http://www.rto-bus.cz technická data
Pár mnou navržených a zpracovaných modelů na
http://schroub.sweb.cz NEW
http://schroub.rajce.idnes.cz
http://schroub.sweb.cz NEW
http://schroub.rajce.idnes.cz
- Martin Happy
- Příspěvky: 1179
- Registrován: 09.04.2006 18:28
- Bydliště: Plzeň, Praha
maš nějaké rozměrové bokorysy?Martin Happy píše:A co takhle vlek Jelcz PO1E ?
Pár mnou navržených a zpracovaných modelů na
http://schroub.sweb.cz NEW
http://schroub.rajce.idnes.cz
http://schroub.sweb.cz NEW
http://schroub.rajce.idnes.cz
- Martin Happy
- Příspěvky: 1179
- Registrován: 09.04.2006 18:28
- Bydliště: Plzeň, Praha
Bohužel nemohu sloužit ale pokud se nepletu tak ten přívěs je vlastně jen zkrácen z RTO
http://prahamhd.vhd.cz/Jinamesta/Usti/decin_akce1.jpg
http://www.trolejbus.cz/pce6/rto-po1e.gif
http://prahamhd.vhd.cz/Jinamesta/Usti/decin_akce1.jpg
http://www.trolejbus.cz/pce6/rto-po1e.gif
Spoluautor TripleM, autor LBS-MTX, Spoluautor Rally Legends
Většinu peněz nacpu do skutečného auta a sbírky WRC
Většinu peněz nacpu do skutečného auta a sbírky WRC
I s rozměry je to třeba tu: http://www.dpo.cz/historie/katalog/1227_jelcak.htm