Stránka 1 z 1

Terex Demag AC 40 City / vlastní model / 1:100

Napsal: 30.10.2011 15:00
od Memphis
Tak se po delší době se vracím s dalším modelem.
Po častých narážkách ( kde máš interier ) jsem zvědavý jak si poradíte s tím to kouskem pánové.

Jedná se o model jeřábu uzpůsobeného k pohybu v městské zástavbě, po případě k manipulaci např. uvnitř výrobních hal kam se jen tak nějaký jeřáb nedostane.
Jeho výhodou je, že má spojenu babinu řidiče i jeřábníka v jednu, tudíž je o poznání kratší. Nosnost této verze je 40 tun.

Pár fotek předlohy :

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Snažil sem se o to aby byly detaily maximálně totožné s předlohou.

To znamená : zachovaná funkčnost všech náprav, funkční opěrná ramena, interiér kabiny, otočná nástavba, výsuvné rameno, dezén pneu Atd...
Model by měl být až na 3 stránkách A4, pro příklad jen podvozek s koly, opěrnými rameny a motorovou částí se skládá ze 140 dílů ( 1 A4 )

Zde pár fotek dílů pro představu:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

A teď už pá fotek ze stavby, začal jsem podvozkem:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Závaží ramene na zkoušku:

Obrázek Obrázek

Dnes je to prozatím vše.

Napsal: 30.10.2011 15:34
od Chimenes
Zdravím,

je to jako živé. U mne dobré a sedím v první řadě.

JS

Napsal: 30.10.2011 17:05
od kamil
Moc pěkný kousek,už aby byl ke stažení.

Napsal: 30.10.2011 18:10
od František
Ty ještě žiješ, máš u mne vroubek za absenci na výstavě v Děčíně. Jinak vypadá to impozantně.

Napsal: 31.10.2011 16:51
od Memphis
Tak že dnes jsem trochu pokročil

Zkompletoval jsem nápravy:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Pohyblivé díly jsou spojeny drátem 0,3mm a opatřeny zarážkou z papírového válečku, lepeno vteřinovým lepidlem, při této práci je potřeba dávat pozor, jinak se z pohyblivého díky lepidlu stane nepohyblivé.
Tyto celky je také mnohem jednodušší zkompletovat ještě před vlepením do podvozkového dílu. Poté jsem vše zaretušoval temperou.

Nápravy již vlepené do podvozkového dílu ( délka 6cm ):

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Jednotlivé strany náprav jsem opět spojil drátkem, zajistil válečkem a zalepil lepidlem. Nakonec retuš
Také bude lepší když se tento celek opatří koly ještě před vlepením do podlahy podvozku, bude to mnohem jednodušší než je tam lepit později.
Zde je nejdůležitější geometrie, vše musí sednout přesně, stačí odchylka 0,5 mm a vše půjde šejdrem

Tak dnes to bude zatím vše, teď jdu na kola.

Napsal: 31.10.2011 17:32
od Automaticke_pero
řekl bych, že tahle konstrukce podvozku je až zbytečně náročná na přesnost, nehledě na nutnost použití přesný gramáže papíru (a nehledě na to, že dvě papírny neudělají papír formálně stejný gramáže zcela stejně silný, i když je to u většiny tenčích papírů v podstatě zanedbatelnej rozdíl), protože jinak to nebude sedět kvůli síle papíru. Já bych to spíš zkonstruoval takhle:
Obrázek
Výhodou je, že hlavní rám je prostá krabička, tudíž se při vlepování náprav nemůže kroutit. Otvory pro spojovačky to taky pevnostně nijak neznehodnotí a ostatní díly náprav jsou zcela stejné, jako u tvé konstrukce.

Napsal: 03.11.2011 21:20
od Memphis
Automat. P. :
Díky za vyčerpávající info o papíru.
Každopádně budu na tvé rady myslet při tvorbě jednoduššího podvozku.
Máš pravdu že použitý způsob je až příliš složitý, ale jedná se o první stavbu tak že jsem trochu myslel do předu a udělal podvozek kde bych mohl vyměnit nápravy
Pokud by nesedělo zatáčení, nemusel bych tisknou několik podvozků najednou.
Kupodivu zatím skoro vše perfektně sedí.
Franta :
Člověče já se o té výstavě dozvěděl až o týden později na stránkách Ripper Works, posledních několik měsíců sem měl pořádný modelářský blok.
Měl si napsat určitě bych se zúčastnil.

Ale teď už k modelu:

Dnes jsem dokončil kola, někdo by řekl no a - jenom že ?

Jelikož moje schizofrenie opět pokročila, je kola potřeba rozdělit na pravá a levá a to z toho důvodu že dezén se na každé straně trochu liší

Také se liší barevně, např. rezerva má čistší vzorek než ostatní kola, přeci jen je nová ne ( nebo omytá od deště, třeba )
No a kola ze staveniště zase mohou být zaprášená ne.
( ještě mám v plánu boční pláště kol lehce poprášit prachovým pigmentem aby přechod barev nebyl tak ostrý )

Zde pár fotek:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Tak dnes to bude vše

Napsal: 05.11.2011 18:08
od František
pěkná kolečka, supr čistá práce :wink: