Terex Demag AC 40 City / vlastní model / 1:100
Terex Demag AC 40 City / vlastní model / 1:100
Tak se po delší době se vracím s dalším modelem.
Po častých narážkách ( kde máš interier ) jsem zvědavý jak si poradíte s tím to kouskem pánové.
Jedná se o model jeřábu uzpůsobeného k pohybu v městské zástavbě, po případě k manipulaci např. uvnitř výrobních hal kam se jen tak nějaký jeřáb nedostane.
Jeho výhodou je, že má spojenu babinu řidiče i jeřábníka v jednu, tudíž je o poznání kratší. Nosnost této verze je 40 tun.
Pár fotek předlohy :
Snažil sem se o to aby byly detaily maximálně totožné s předlohou.
To znamená : zachovaná funkčnost všech náprav, funkční opěrná ramena, interiér kabiny, otočná nástavba, výsuvné rameno, dezén pneu Atd...
Model by měl být až na 3 stránkách A4, pro příklad jen podvozek s koly, opěrnými rameny a motorovou částí se skládá ze 140 dílů ( 1 A4 )
Zde pár fotek dílů pro představu:
A teď už pá fotek ze stavby, začal jsem podvozkem:
Závaží ramene na zkoušku:
Dnes je to prozatím vše.
Po častých narážkách ( kde máš interier ) jsem zvědavý jak si poradíte s tím to kouskem pánové.
Jedná se o model jeřábu uzpůsobeného k pohybu v městské zástavbě, po případě k manipulaci např. uvnitř výrobních hal kam se jen tak nějaký jeřáb nedostane.
Jeho výhodou je, že má spojenu babinu řidiče i jeřábníka v jednu, tudíž je o poznání kratší. Nosnost této verze je 40 tun.
Pár fotek předlohy :
Snažil sem se o to aby byly detaily maximálně totožné s předlohou.
To znamená : zachovaná funkčnost všech náprav, funkční opěrná ramena, interiér kabiny, otočná nástavba, výsuvné rameno, dezén pneu Atd...
Model by měl být až na 3 stránkách A4, pro příklad jen podvozek s koly, opěrnými rameny a motorovou částí se skládá ze 140 dílů ( 1 A4 )
Zde pár fotek dílů pro představu:
A teď už pá fotek ze stavby, začal jsem podvozkem:
Závaží ramene na zkoušku:
Dnes je to prozatím vše.
Tak že dnes jsem trochu pokročil
Zkompletoval jsem nápravy:
Pohyblivé díly jsou spojeny drátem 0,3mm a opatřeny zarážkou z papírového válečku, lepeno vteřinovým lepidlem, při této práci je potřeba dávat pozor, jinak se z pohyblivého díky lepidlu stane nepohyblivé.
Tyto celky je také mnohem jednodušší zkompletovat ještě před vlepením do podvozkového dílu. Poté jsem vše zaretušoval temperou.
Nápravy již vlepené do podvozkového dílu ( délka 6cm ):
Jednotlivé strany náprav jsem opět spojil drátkem, zajistil válečkem a zalepil lepidlem. Nakonec retuš
Také bude lepší když se tento celek opatří koly ještě před vlepením do podlahy podvozku, bude to mnohem jednodušší než je tam lepit později.
Zde je nejdůležitější geometrie, vše musí sednout přesně, stačí odchylka 0,5 mm a vše půjde šejdrem
Tak dnes to bude zatím vše, teď jdu na kola.
Zkompletoval jsem nápravy:
Pohyblivé díly jsou spojeny drátem 0,3mm a opatřeny zarážkou z papírového válečku, lepeno vteřinovým lepidlem, při této práci je potřeba dávat pozor, jinak se z pohyblivého díky lepidlu stane nepohyblivé.
Tyto celky je také mnohem jednodušší zkompletovat ještě před vlepením do podvozkového dílu. Poté jsem vše zaretušoval temperou.
Nápravy již vlepené do podvozkového dílu ( délka 6cm ):
Jednotlivé strany náprav jsem opět spojil drátkem, zajistil válečkem a zalepil lepidlem. Nakonec retuš
Také bude lepší když se tento celek opatří koly ještě před vlepením do podlahy podvozku, bude to mnohem jednodušší než je tam lepit později.
Zde je nejdůležitější geometrie, vše musí sednout přesně, stačí odchylka 0,5 mm a vše půjde šejdrem
Tak dnes to bude zatím vše, teď jdu na kola.
- Automaticke_pero
- Příspěvky: 490
- Registrován: 10.04.2007 21:55
- Bydliště: Marienbad
- Kontaktovat uživatele:
řekl bych, že tahle konstrukce podvozku je až zbytečně náročná na přesnost, nehledě na nutnost použití přesný gramáže papíru (a nehledě na to, že dvě papírny neudělají papír formálně stejný gramáže zcela stejně silný, i když je to u většiny tenčích papírů v podstatě zanedbatelnej rozdíl), protože jinak to nebude sedět kvůli síle papíru. Já bych to spíš zkonstruoval takhle:
Výhodou je, že hlavní rám je prostá krabička, tudíž se při vlepování náprav nemůže kroutit. Otvory pro spojovačky to taky pevnostně nijak neznehodnotí a ostatní díly náprav jsou zcela stejné, jako u tvé konstrukce.
Výhodou je, že hlavní rám je prostá krabička, tudíž se při vlepování náprav nemůže kroutit. Otvory pro spojovačky to taky pevnostně nijak neznehodnotí a ostatní díly náprav jsou zcela stejné, jako u tvé konstrukce.
DIE VERGELTUNGSAFFE!
Nur selten kommt was besseres nach. (Franz Josef Karl von Österreich)
Nur selten kommt was besseres nach. (Franz Josef Karl von Österreich)
Automat. P. :
Díky za vyčerpávající info o papíru.
Každopádně budu na tvé rady myslet při tvorbě jednoduššího podvozku.
Máš pravdu že použitý způsob je až příliš složitý, ale jedná se o první stavbu tak že jsem trochu myslel do předu a udělal podvozek kde bych mohl vyměnit nápravy
Pokud by nesedělo zatáčení, nemusel bych tisknou několik podvozků najednou.
Kupodivu zatím skoro vše perfektně sedí.
Franta :
Člověče já se o té výstavě dozvěděl až o týden později na stránkách Ripper Works, posledních několik měsíců sem měl pořádný modelářský blok.
Měl si napsat určitě bych se zúčastnil.
Ale teď už k modelu:
Dnes jsem dokončil kola, někdo by řekl no a - jenom že ?
Jelikož moje schizofrenie opět pokročila, je kola potřeba rozdělit na pravá a levá a to z toho důvodu že dezén se na každé straně trochu liší
Také se liší barevně, např. rezerva má čistší vzorek než ostatní kola, přeci jen je nová ne ( nebo omytá od deště, třeba )
No a kola ze staveniště zase mohou být zaprášená ne.
( ještě mám v plánu boční pláště kol lehce poprášit prachovým pigmentem aby přechod barev nebyl tak ostrý )
Zde pár fotek:
Tak dnes to bude vše
Díky za vyčerpávající info o papíru.
Každopádně budu na tvé rady myslet při tvorbě jednoduššího podvozku.
Máš pravdu že použitý způsob je až příliš složitý, ale jedná se o první stavbu tak že jsem trochu myslel do předu a udělal podvozek kde bych mohl vyměnit nápravy
Pokud by nesedělo zatáčení, nemusel bych tisknou několik podvozků najednou.
Kupodivu zatím skoro vše perfektně sedí.
Franta :
Člověče já se o té výstavě dozvěděl až o týden později na stránkách Ripper Works, posledních několik měsíců sem měl pořádný modelářský blok.
Měl si napsat určitě bych se zúčastnil.
Ale teď už k modelu:
Dnes jsem dokončil kola, někdo by řekl no a - jenom že ?
Jelikož moje schizofrenie opět pokročila, je kola potřeba rozdělit na pravá a levá a to z toho důvodu že dezén se na každé straně trochu liší
Také se liší barevně, např. rezerva má čistší vzorek než ostatní kola, přeci jen je nová ne ( nebo omytá od deště, třeba )
No a kola ze staveniště zase mohou být zaprášená ne.
( ještě mám v plánu boční pláště kol lehce poprášit prachovým pigmentem aby přechod barev nebyl tak ostrý )
Zde pár fotek:
Tak dnes to bude vše